مشکلات PS5 و راه حل آن ها
PS5 اینجاست، و نشاندهنده شروع نسل بعدی کنسولها به همراه Xbox Series X و Xbox Series S است. PS5 به لطف CPU و GPU سفارشی جدید و SSD جدید با سرعت فوق العاده بالا که زمان بارگذاری را کوتاه تر از همیشه می کند. با بازی هایی مانند Demon’s Souls و Spider-Man: Miles Morales، پلی استیشن 5 در حال حاضر قدرتی است که می توان با آن حساب کرد. اما با ورود هر نسل جدید کنسول، نسل جدیدی از مشکلات و باگ ها به وجود می آید. اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری غیرمعمول نیستند اما قطعاً مانع از لذت بردن از کنسول جدید شما خواهند شد. ما همه اشکالات و مشکلات شناخته شده ای را که ممکن است با آنها روبرو شوید و همچنین راه حل های شناخته شده ای که ممکن است کمک کند جمع آوری کرده ایم.
ایرادات و مشکلات شناخته شده سیستم پلی استیشن 5

PS5 دارای سیستم عامل جدید و تعداد زیادی ویژگی سخت افزاری جدید در خود کنسول و کنترلر آن است. گاهی اوقات افزودههای جدید همیشه آنطور که باید کار نمیکنند و معمولاً در هفتههای پس از کشف اصلاح میشوند.
دریفت dualsense
اگر با Nintendo Switch آشنایی دارید، به احتمال زیاد با Joy-Con Drift مشکل داشته اید. به نظر میرسد که Dualsense از مشکل مشابهی رنج میبرد، جایی که به نظر میرسد کنترلر خود به خود حرکت میکند، اگرچه مشخص نیست که آیا این مشکل گسترده است یا خیر. اگر متوجه شدید که از Dualsense drift رنج می برید، از این نکات برای رفع مشکل استفاده کنید:
1. جوی استیک معیوب را شناسایی کنید و قسمت زیرین آن را با مقداری الکل تمیز کنید.
2. در صورت امکان، سطح زیرین را با یک قوطی هوای فشرده اسپری کنید.
3. مطمئن شوید که کنترلر شما با آخرین به روز رسانی سیستم عامل به روز شده است.
4. سعی کنید کنترلر Dualsense خود را با قرار دادن یک ابزار کوچک در سوراخ پشت کنترلر به مدت 3-5 ثانیه تنظیم مجدد کنید.
سپس با استفاده از کابل USB، کنترلر را به کنسول PS5 متصل کرده و دکمه PS را فشار دهید.
اگر با این کار مشکل شما حل نشد، ممکن است لازم باشد کنترلر را برای تعمیر به سونی بفرستید یا به طور کامل یک کنترلر جدید بخرید. در مورد دریفت DualSense کار بسیار کمی میتوان انجام داد، مگر اینکه جزئیات یک کنترلر را بدانید و راحت آن را جدا کنید. به نظر می رسد فرسودگی عمومی بزرگترین مقصر باشد.
نمی توان به شبکه پلی استیشن متصل شد
برخی از کاربران مشکلاتی را در اتصال و دانلود بازی ها از شبکه پلی استیشن گزارش کرده اند. اگر مشکلی دارید، بهترین کار این است که اتصال اینترنت خود را بررسی کرده و دوباره امتحان کنید. همچنین میتوانید وضعیت خدمات شبکه را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل بزرگتری با سرویس وجود دارد یا خیر. حجم زیادی از کاربران وجود دارند که سعی در ورود به سیستم، دانلود و به روز رسانی کنسول های جدید خود دارند، بنابراین زمان بیشتری را برای نصب اختصاص دهید، به خصوص اگر از PS5 دیجیتال استفاده می کنید.
مشکلات مداوم برق با PS5
اگر PS5 شما مدت کوتاهی پس از روشن کردن آن قطع میشود، اصلا روشن نمیشود، در حین بازی از کار میافتد یا یخ میزند، یا در حین بازی خاموش میشود، ممکن است PS5 شما خراب شده باشد و از مشکل برق داخلی رنج میبرد. اگر این اتفاق بیفتد، باید در وب سایت پلی استیشن عیب یابی کنید تا مشخص شود که آیا واجد شرایط تعمیر کنسول هستید یا خیر.
حالت استراحت کنسول را خراب می کند
حالت استراحت ویژگی جدیدی برای سخت افزار سونی و هم چنین PS5 نیست. کاری که حالت استراحت انجام می دهد این است که بازی شما را به حالت تعلیق در می آورد، ویژگی های بازی و کنترل از راه دور را باز می کند، و ذخیره بازی و بازی شما را به روز نگه می دارد. متأسفانه، گزارشهایی وجود دارد که نشان میدهد استفاده از حالت استراحت در PS5 شما باعث یک خطای بحرانی میشود که باعث خرابیهایی میشود که نیاز به بازسازی پایگاه داده دارد و ممکن است کنسول شما را خراب کند. تا زمانی که سونی یک آپدیت را منتشر نکند، بهترین کار این است که حالت استراحت را در PS5 خود خاموش کنید.
برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:
- در منوی اصلی پلی استیشن 5، تنظیمات را انتخاب کنید.
2 . در قسمت System Settings، Power Saving را انتخاب کنید.
3 . تنظیم زمان تا ورود PS5 به حالت استراحت را انتخاب کنید.
4 . غیرفعال کردن حالت استراحت را انتخاب کنید.
به روز رسانی کنترلر DualSense
در طول راه اندازی اولیه PS5، باید کنترلر DualSense خود را وصل کنید و یک به روز رسانی برای کنترلر دانلود کنید. مطمئن شوید که کنترلر خود را در تمام مدت به روز رسانی وصل کرده اید. قطع کردن کنترلر ممکن است باعث مشکلات اتصال بین کنترلر و کنسول شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، سعی کنید بهروزرسانی PS5 را دوباره دانلود کنید یا بعد از بازنشانی کامل کارخانه دوباره امتحان کنید.
دوربین HD یا دوربین پلی استیشن وصل نمی شود
بسیاری از لوازم جانبی جدید در PS5 در دسترس هستند، اما بدون مجموعه ای از مشکلات خاص خود نیستند. برخی از کاربران گزارش داده اند که هنگام استفاده از دوربین در PS5 خود کد خطا CE-111161-1 را دریافت کرده اند. اگر با این خطا مواجه شدید، با دنبال کردن این مراحل آن را برطرف کنید.
اگر از دوربین PS استفاده می کنید، برای استفاده از آن با PS5 به یک آداپتور اختصاصی نیاز دارید.
- تنظیمات دوربین PS5 خود را مرور کنید.
2 . تا حد امکان از آن در یک اتاق روشن استفاده کنید.
3 . با تنظیم فاصله از دوربین یا زاویه دوربین، موقعیت را بررسی کنید.
کنترلر DualSense شارژ را نگه نمی دارد
گزارشهایی از کاربران مبنی بر عدم شارژ کنترلر DualSense آنها گزارش شده است. مطمئن شوید که از کابل USB موجود استفاده می کنید. کاربران گزارش داده اند که استفاده از USB عقب این مشکل را حل می کند. در صورت امکان، از کنترلر DualSense دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکل از کنترلر شما نیست.
PS5 من بیش از حد گرم می شود
برخی از کاربران گزارش داده اند که هنگام داغ شدن بیش از حد PS5، پیام خطا دریافت کرده اند. این ممکن است نشان دهد که سیستم به خوبی تهویه نمی شود. اگر این پیام را دریافت کردید، با این مراحل عیب یابی کنید:
آن را در کابینت یا فضای کاملا بسته قرار ندهید.
فن در زیر صفحه قرار دارد، بنابراین PS5 اساساً طوری طراحی شده است که فن را بدون مانع نگه می دارد، بنابراین سعی کنید آن را مسدود نکنید.
پارچه ای روی آن نگذارید و روی پارچه نگذارید.
بین آن و دیوارها فاصله بگذارید.
اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است مشکل از فن های کنسول باشد. برای عیب یابی بیشتر با Sony تماس بگیرید.
خطایی در اتصال پخش استریم PlayStation Now رخ داده است (کد خطا CE-117722-0)
هنگام تلاش برای استریم کردن از PS5، اتصالات پخش PlayStation Now آنها قطع شده است. اگر با این کد خطا مواجه شدید، این مراحل عیب یابی را امتحان کنید.
1.تست اتصال به اینترنت را روی PS Now انجام دهید و ببینید که آیا محیط اتصال برای پخش بازی ها مناسب است یا خیر.
2. PS5 خود را مجددا راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت متصل شوید و دوباره تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
3.هنگام استفاده از اتصال بیسیم، محل نصب را مرور کنید تا PS5 شما را به روتر نزدیکتر کند، یا هر چیزی که ارتباط بین دستگاهها را قطع میکند حذف کنید.
4. روتر و مودم خود را خاموش کنید و حداقل 5 دقیقه صبر کنید و سپس آن را مجددا راه اندازی کنید.
5. سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. (برای جزئیات در مورد نحوه به روز رسانی، لطفاً با فروشنده روتر تماس بگیرید.)
6.اگر بازی قابل دانلود است، سعی کنید آن را دانلود کنید و بازی کنید.
7. بررسی کنید که آیا فضای خالی کافی در PS5 وجود دارد یا خیر.
لطفاً وضعیت اتصال دوربین HD و دوربین پلی استیشن را بررسی کنید (کد خطا CE-108360-8)
اگر هنگام استفاده از دوربین پلی استیشن با کد خطای CE-108360-8 مواجه شدید، با این مراحل عیب یابی کنید.
اگر از دوربین PS استفاده می کنید، برای استفاده از آن با PS5 به یک آداپتور اختصاصی نیاز دارید.
لطفاً روش اتصال را با توجه به دستگاهی که دارید بررسی کنید.
تا حد امکان از آن در یک اتاق روشن استفاده کنید.
با تنظیم فاصله از دوربین یا زاویه دوربین، موقعیت را بررسی کنید.
تنظیمات دوربین PS5 خود را مرور کنید.
دیسک Blu-ray خوانده نشد (کد خطا CE-110538-8)
برخی از کاربران هنگام تلاش برای قرار دادن یک بازی یا فیلم در کنسول خود کد خطای CE-110538-8 را گزارش کرده اند. نگران نباشید، زیرا ممکن است این مشکل به راحتی برطرف شود. این مراحل را امتحان کنید:
اطمینان حاصل کنید که هیچ اثر انگشت، لکه یا خراش روی دیسک وجود ندارد.
قبل از قرار دادن مجدد دیسک درون PS5 ، از یک پارچه میکروفایبر برای پاک کردن دیسک استفاده کنید.
مطمئن شوید که دیسک به درستی وارد شده است.
دیسک دیگری را امتحان کنید. ممکن است در عملکرد خواندن دیسک مشکلی وجود داشته باشد.
اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است لازم باشد با Sony تماس بگیرید.
اتصال به سرور امکان پذیر نیست (کد خطا CE-105799-1)
یکی دیگر از مشکلات رایج کد خطا CE-105799-1 است. این زمانی اتفاق می افتد که شما نمی توانید به سرور متصل شوید. سونی لیست کاملی از نکات عیب یابی را ارائه کرده است که در صورت مواجه شدن با این خطا باید از آنها استفاده کنید.
اگر خرابی یا تعمیر سرور در حال انجام است، صفحه وضعیت PSN را بررسی کنید.
PS5 خود را مجددا راه اندازی کنید و تا حد امکان با استفاده از اتصال سیمی به اینترنت متصل شوید.
و دوباره تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
هنگام استفاده از اتصال بی سیم، مکان نصب را بررسی کنید، مانند نزدیک کردن PS5 خود به روتر یا حذف هر چیزی که ارتباط بین دستگاه ها را قطع می کند.
روتر و مودم خود را خاموش کنید، حداقل 5 دقیقه صبر کنید و آن را مجددا راه اندازی کنید.
سیستم عامل روتر خود را به روز کنید. (برای جزئیات در مورد نحوه به روز رسانی، لطفاً با فروشنده روتر تماس بگیرید.)
در صورت امکان، این پورت ها را باز کنید. TCP: 80، 443، 3478، 3479، 3480 و UDP: 3478، 3479،49152 × 65535. برای راهنمایی در مورد باز کردن پورت و تنظیمات روتر، لطفاً با ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) خود تماس بگیرید.
در تنظیمات شبکه، یک آدرس IP ثابت را به صورت دستی برای بهبود آن تنظیم کنید.
با تغییر موقت تنظیمات DNS می توان آن را بهبود بخشید. به تنظیمات DNS در تنظیمات شبکه بروید و تنظیمات شبکه خود را با تعداد DNS عمومی که توسط شرکتها یا سازمانها برای عموم آزاد و رایگان است، پیکربندی کنید.
اینستاگرام ما را دنبال کنید
Can I simply say what a relief to uncover someone who really understands what they are discussing on the internet. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. More people ought to look at this and understand this side of the story. I cant believe you arent more popular since you certainly have the gift.
不知道说啥,开心快乐每一天吧!
Good day! I just want to offer you a big thumbs up for your excellent information you have got here on this post. Ill be coming back to your blog for more soon.